Advertorial: Lima Mitos Bidet Digital

MINGGU lalu, penulis sempat meluangkan masa hujung minggu dengan menonton wayang bersama seorang teman. Seperti biasa, sebelum cerita yang dinanti bermula, treler beberapa filem akan diputarkan.

Tidak terkecuali, beberapa iklan turut dipaparkan sebagai selingan. Penulis tersenyum keseorangan apabila tanpa disangka-sangka munculnya iklan Coway Bidet untuk tontonan penonton di panggung itu.

Menarik, menggelikan hati dan mesej yang ingin disampaikan juga mudah untuk difahami. Diharapkan orang ramai dapat mempelajari sesuatu dan mengetahui kelebihan tandas digital itu seperti penulis yang sudah mencubanya sendiri.

Penulis yakin, ramai di kalangan anda yang tertanya-tanya bagaimana ia dipasang di rumah, adakah alat ini akan merosakkan mangkuk tandas, lantai jubin dan sebagainya?

Bagaikan mitos, anda akan mula menyangka dan membayangkan yang bukan-bukan mengenai perkara ini. Manakan tidak, tiada siapa di antara kita yang mahu tandas rumahnya berantakan disebabkan perkara ini bukan?

Perasaan risau dan khuatir itu adalah lumrah.

Terdapat lima mitos yang dikenal pasti apabila berbicara akan masalah ini.

Pertama, anda tidak perlu risau kerana pemasangan bidet digital ini tidak memerlukan tandas anda diketuk, ditebuk atau dipecahkan. Sebaliknya, ia hanya dipasang di bahagian tempat duduk di atas mangkuk tandas asal anda seperti menggunakan skru.

Kedua, anda juga tidak perlu memasangnya sendiri kerana juruteknik profesional Coway akan datang ke rumah untuk melakukan proses pemasangan dengan sempurna.

Ketiga, tempoh waktu pemasangan pula tidak mengambil masa terlalu lama. Menurut pengalaman penulis, proses itu hanya berlangsung selama 30 minit hingga sejam saja.

Selain itu, walaupun terdapat bidet yang digunakan itu berasaskan tenaga elektrik, anda jangan sesekali takut kerana masalah terkena renjatan elektrik dan sebagainya tidak akan berlaku malah, ia berfungsi seperti tandas normal.

Hal yang sama juga diyakini tidak akan berlaku jika anda menggunakan bidet digital jenis bateri.

Akhir sekali, tandas digital ini boleh ditanggalkan untuk tujuan memudahkan proses menaik taraf sistem dan juga jika anda tidak mahu menggunakannya lagi.

Beberapa pengguna turut berkongsi mitos, pendapat dan pengalaman mereka menggunakan Coway Bidet ini di laman sosial.

Liyana Shuib misalnya menyatakan, pemasangan dilakukan dengan cepat malah tiada sebarang tebukan atau pecahan di bahagian mangkuk tandas.

Noorkhairul Aliza pula berkata, dinding dan lantai jubin juga tidak diusik dan masih dalam keadaan baik kerana juruteknik memasang bidet itu di bahagian tempat duduk saja dan bukannya keseluruhan mangkuk tandas.

Sementara itu, anda juga turut berpeluang mencuba sendiri tandas digital ini secara percuma selama 14 hari.

Untuk maklumat lanjut, layari facebook.com/CowayMalaysia dan coway.com.my atau hubungi talian khidmat pelanggannya, 1800-888-111.

Anda juga boleh menyaksikan iklan Coway Bidet di bawah.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/26

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

688 views